ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Σύμφωνα με την απόφαση (αριθ. 13423/ΓΔ4/2021) της υφυπουργού Παιδείας, η οποία δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021), από το σχολικό έτος

2020 – 2021 και εφεξής και σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 79/2017 σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων, τις τροποποιήσεις των Ν. 4589/19 και 4610/19, κάθε σχολική μονάδα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλει να έχει εγκεκριμένο Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, στον οποίο αναφέρονται θέματα που σχετίζονται με την λειτουργία της.

Tο περιεχόμενο του Εσωτερικού Κανονισμού περιστρέφεται γύρω από ορισμένους κεντρικούς άξονες, οι οποίοι περιγράφονται συνοπτικά παρακάτω:

  1. Προσέλευση μαθητών – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό
  2. Συμπεριφορά μαθητών/-τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος
  3. Τμήμα Ένταξης
  4. Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ
  5. Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες
  6. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
  7. Ποιότητα του σχολικού χώρου
  8. Διακοπή μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών
  9. Εγγραφές στην Α΄τάξη Άρθρο 7
  10. Μετεγγραφές μαθητών
  11. Σχολική Περιφέρεια 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ
  12. Προγραμματισμός και Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου
  13. Εφημερίες
  14. Ενημέρωση γονέων και παιδαγωγικές συναντήσεις
  15. Παρακολούθηση φοίτησης μαθητών
  16. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους
  17. Καθήκοντα του Διευθυντή
  18. Καθήκοντα εκπαιδευτικών

 

1.Προσέλευση μαθητών – παραμονή στο σχολείο και αποχώρηση από αυτό

Σύμφωνα με το άρθρο 11 του παραπάνω διατάγματος, οι μαθητές ακολουθούν τις παρακάτω οδηγίες κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο:

Οι μαθητές/-τριες είναι απαραίτητο να προσέρχονται στο σχολείο πριν χτυπήσει το κουδούνι Δηλαδή από τις 07:55 – 08:10. Κατά την διάρκεια αυτή δεν εισέρχονται στο σχολικό κτίριο και αφήνουν τις τσάντες τους στην είσοδο του κτιρίου.

Εισέρχονται στο κτίριο μόνο σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών (π.χ. βροχόπτωση) και κατευθύνονται αμέσως στις τάξεις τους.

Στις 08:10 προσέρχονται για προσευχή αφού έχει χτυπήσει το κουδούνι και κάθε τάξη μπαίνει στην σειρά.

Αποφασίσαμε για την προσευχή σε εξωτερικό χώρο καθώς διαθέτουμε μεγάλο προαύλιο και τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις.  Οι μαθητές με διαφορετικό θρήσκευμα δεν συμμετέχουν στην προσευχή.

Για την καλύτερη διαχείριση του προαύλιου χώρου,

οι πρώτες τρεις (3) τάξεις  του δημοτικού (Α, Β, Γ) προσέρχονται στην μπροστινή είσοδο του σχολείου

και οι άλλες τρεις (Δ, Ε, ΣΤ) στην πλαϊνή είσοδο του σχολείου.

Oι μαθητές/-τριες είναι συγκεντρωμένοι κατά την διάρκεια της προσευχής .

Μετά την προσευχή ακολουθούν γενικές ανακοινώσεις της Διευθύντριας ή των Διδασκόντων όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο.

Κατόπιν αυτού κάθε τάξη εισέρχεται με την σειρά της στο σχολικό κτήριο και στην αίθουσα διδασκαλίας.

Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών, η προσευχή γίνεται μέσα σε κάθε τάξη.

Οι μαθητές/-τριεςπροσέρχονται στο σχολείο μέσα στην προσυμφωνημένη ώρα και όχι αργότερα. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής αργήσει, θα προσέρχεται στο γραφείο της Διευθύντριας  πριν μπει στην τάξη του.

Οι ώρες που διαμορφώνονται για την διεξαγωγή του σχολικού προγράμματος είναι οι παρακάτω:

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

 

ΩΡΕΣ                ΔΙΑΡΚΕΙΑ

08.00-08.15    15′                       Υποδοχή μαθητών

08.15-09.40    85′                       1η διδακτική περίοδος (1η διδακτική ώρα 45′-2η διδακτική                        ώρα 40′)

09.40-10.00   20′                       Διάλειμμα

10.00-11.30    90′                       2η διδακτική περίοδος

11.30-11.45    15′                       Διάλειμμα

11.45-12.25    40′                       5η διδακτική ώρα

12.25-12.35    10′                       Διάλειμμα

12.35-13.15    40′                       6η διδακτική ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)

Διανομή των σχολικών γευμάτων καθώς το σχολείο μας έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Σχολικών Γευμάτων και Υγιεινής Διατροφής  του ΥΠΑΙΘ.

13.15-13.20      5′                       Διάλειμμα

Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κάποιου μαθητή πριν την τελευταία ώρα, τότε τον μαθητή/-τρια παραλαμβάνει ο γονέας ή ο κηδεμόνας του, ο οποίος ενημερώνεται τηλεφωνικώς.

  • Αποχώρηση μαθητών/-τριών

Μετά το πέρας της 6ης ώρας κάθε τμήμα αποχωρεί από το σχολείο. Η αποχώρηση γίνεται με τάξη και ηρεμία χωρίς να τρέχουν οι μαθητές. Οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών βρίσκονται ήδη έξω από τον σχολικό χώρο προκειμένου να παραλάβουν τα παιδιά τους. Κάθε παιδί θα παραλαμβάνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του. Οι μαθητές που έχουν εγγραφεί στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου παραμένουν εντός της τάξης τους.

  • Λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα αρχίζει στις 13.15μ.μ. και τελειώνει στις 16.00μ.μ.

13.20-14.00    40′                      1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος – Διατροφική Αγωγή 14.00-14.15    15′                      Διάλειμμα

14.15-15.00    45′                      2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Μελέτη – Προετοιμασία .

Αποχώρηση των μαθητών που δήλωσαν ότι θα τους

παραλαμβάνουν γονείς ή κηδεμόνες στις 15.00μ.μ.

15.00-15.15    15′                      Διάλειμμα

15.15-16.00    45′                      3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος Επιλογή διδακτικού           αντικειμένου (ΤΠΕ, Αθλητισμός, Αγγλικά, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων)

13.15-14.00: Ώρα φαγητού. Είναι διδακτική ώρα. Τα παιδιά είτε παίρνουν τα σχολικά γεύματα είτε φέρνουν φαγητό από το σπίτι τους.

Ακολουθούν την υγιεινή διατροφή και είναι ώρα ηρεμίας και πειθαρχίας.

14.00-14.15: Διάλειμμα

14.15-15.00: Ώρα Μελέτης.

15.00-15.15: Διάλειμμα

15.15-16.00 : Μάθημα ειδικότητας (Μουσική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Πληροφορική)

 

 

  1. Συμπεριφορά μαθητών/-τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Όλοι οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να συμπεριφέρονται ευπρεπώς. Πιο συγκεκριμένα, δεν θα πρέπει να μιλούν άσχημα, ούτε σε συμμαθητές τους, αλλά ούτε και στους διδάσκοντες. Επίσης, απαγορεύεται να χτυπούν τους συμμαθητές τους, αλλά ούτε και να σπρώχνουν ή να φωνάζουν στους υπόλοιπους. Τέλος, θα πρέπει να συμπεριφέρονται με σεβασμό σε όλους, να ακούνε τις  συμβουλές και να μην παρεκκλίνουν από τις οδηγίες των διδασκόντων.

ΕΔΕΑΥ : Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής  Αξιολόγησης  Υποστήριξης

Ο ρόλος της ΕΔΕΑΥ στις περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς  ή σχολικού εκφοβισμού.

Η ΕΔΕΑΥ είναι Επιτροπή με Πρόεδρο την Διευθύντρια του Σχολείου και μέλη την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό, την Υποδιευθύντρια και τις εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής.

Έργο της Επιτροπής είναι να αντιμετωπίζει  δύσκολες συμπεριφορές μαθητών και να χτίσει γέφυρες επικοινωνίας με τους γονείς  τους.

Στην Επιτροπή μπορεί να αποταθεί κάθε μητέρα ή πατέρας αντιμετωπίζει  δυσκολίες στην προσπάθεια διαπαιδαγώγησης του παιδιού της/του.

Επίσης έργο της Επιτροπής είναι ο εντοπισμός παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και η παραπομπή τους στο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτική Υποστήριξης (ΚΕΣΥ ) το οποίο συστήνει Παράλληλη Στήριξη ή παρακολούθηση μαθημάτων στο Τμήμα Ένταξης  του σχολείου μας.

  1. Τμήμα Ένταξης

Τάξη Ειδικής Αγωγής στο σχολείο μας με την εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής.

Εκεί παρέχεται διδασκαλία σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες που έχει εντοπίσει η δασκάλα/λος της τάξης ή έχουν σχετική Διάγνωση με συγκεκριμένες οδηγίες από το ΚΕΣΥ

  1. Τμήμα Υποδοχής – Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΤΥ-ΖΕΠ)

Σύμφωνα με τις οδηγίες με Αρ.Πρωτ.Φ1/65376/Δ1/29-05-2020/ΥΠΑΙΘ λειτουργεί στο σχολείο μας για τέταρτη συνεχή χρονιά Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ με την εκπαιδευτικό με ειδίκευση στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Σύμφωνα με το νόμο 3879/2010 (ΦΕΚ 163Α/21.09.2010) άρθ. 26 παρ. 1α και 1β, εισάγεται ο θεσμός των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) για την ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσω της λειτουργίας υποστηρικτικών δράσεων για την βελτίωση της μαθησιακής επίδοσης. Σας γνωρίζουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2020-2021 δίνεται η δυνατότητα στα δημοτικά σχολεία της χώρας να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π., μέσω συγχρηματοδοτούμενου έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο της Πράξης:

«Ένταξη Ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-Τάξεις Υποδοχής, σχολικό έτος 2020-2021»

Η σχετική Πράξη για το σχολικό έτος 2020-2021 αφορά στη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/-τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και μαθητών/-τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, κυρίως στον γραμματισμό αλλά και στον αριθμητισμό και, επιπλέον, σε συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να αντεπεξέλθουν στο πρόγραμμα σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.

Α. Στις ΤΥ Ι ΖΕΠ φοιτούν μαθητές/-τριες με ελάχιστη ή μηδενική γνώση της ελληνικής γλώσσας.

Φέτος έχουμε παιδιά προσφύγων που οι γονείς ή κηδεμόνες τους εργάζονται εντός ελληνικού εδάφους , κυρίως ως διερμηνείς. Είναι αιτούντες άσυλο ή έχουν πάρει άσυλο.

Στην τάξη ΖΕΠ ακολουθείται εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και αρίθμησης.

Μετά το πέρας των μαθημάτων αυτών, οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα στην κανονική τους τάξη, όπως :

  • Φυσική Αγωγή
  • Εικαστικά
  • Μουσική Αγωγή
  • Ξένη Γλώσσα ή και άλλο μάθημα, σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η φοίτηση στην ΤΥ Ι ΖΕΠ διαρκεί ένα διδακτικό έτος με δυνατότητα επέκτασης.

 

 

 

 

 

 

  1. Σχολικές εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

 

Σύμφωνα με το άρθρο 16 του προεδρικού διατάγματος, το σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στοχεύουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

Πραγματοποιούμε ενδοσχολικές  εκδηλώσεις, είτε αυτές είναι εορτασμοί εθνικών ή παρδοσιακών γιορτών είτε αθλητικές δραστηριότητες.

Έμφαση δίνουμε  στη συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα όπου τα παιδιά παροτρύνονται και παρακινούνται να ξεδιπλώσουν τις δεξιότητες και το ταλέντο τους. Να παίρνουν πρωτοβουλίες και να αναπτύσσουν τις ιδέες και την δημιουργική φαντασία τους.

Στις σχολικές δράσεις συγκαταλέγονται οι ημερήσιες εκπαιδευτικές εκδρομές, οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές, οι διδακτικές επισκέψεις, οι πολιτιστικές δράσεις, οι αθλητικές εκδηλώσεις, κ.ά.. Για την συμμετοχή των μαθητών σε αυτές, απαραίτητη είναι η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών.

Σε περίπτωση που η σχολική δράση λαμβάνει χώρα εκτός σχολικού χώρου, υπεύθυνος συνοδός ορίζεται ο εκπαιδευτικός που διδάσκει τις συγκεκριμένες ώρες που διενεργείται η δράση, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα. Προϋπόθεση για να πραγματοποιηθεί μια δράση είναι η συμμετοχή των 2/3 του αριθμού των μαθητών. Κάθε δράση εγκρίνεται από τον διευθυντή του σχολείου.

Σχετικά με τις ημερήσιες εκπαιδευτικές εκδρομές, αυτές πραγματοποιούνται μία φορά ανά διδακτικό έτος. Σε αυτές δύναται να συμμετέχουν όλα τα τμήματα του σχολείου, με προϋπόθεση να συμμετέχουν τουλάχιστον τα ¾ των μαθητών του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου οργανώνουν την εκδρομή και επιτηρούν τους μαθητές. Στο πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων καταγράφεται το μέρος όπου πραγματοποιείται η εκδρομή, ο χρόνος κατά τον οποίο πραγματοποιείται, το μέσο μεταφοράς, οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν και είναι υπεύθυνοι για κάθε τμήμα και το όνομα του υπεύθυνου της εκδρομής. Τέλος, αντίγραφο του πρακτικού υποβάλλεται στον διευθυντή εκπαίδευσης για έγκριση.

Πραγματοποιούμε  διδακτικές επισκέψεις σε πολιτιστικούς, ιστορικούς ή χώρους επιστημονικού ενδιαφέροντος, όπως τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, εργαστήρια, θέατρα, χώροι παραστάσεων. Συμμετέχουν όλα τα τμήματα ενός σχολείου και απαιτούν προετοιμασία και οργάνωση μέσα στην τάξη πριν την πραγματοποίηση της επίσκεψης.

Αυτού του είδους οι επισκέψεις απαιτούν την συμμετοχή των 2/3 των μαθητών του σχολείου ή του τμήματος και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών είναι υποχρεωτική (όταν πρόκειται για όλο το σχολείο ή όταν συμμετέχουν μεμονωμένα τμήματα, συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί των συγκεκριμένων τμημάτων).

Τέλος, για την πραγματοποίηση διδακτικών επισκέψεων απαραίτητη είναι η έγγραφη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών.

  1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Το Σχολείο βρίσκεται σε συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/-τριας και με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα, το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας,

Η συνεργασία σχολείου-γονέων είναι πολύ σημαντική, αφού λειτουργεί διευκολυντικά και για τις δύο πλευρές, αλλά, επίσης, προάγει την εκπαιδευτική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη του μαθητή. Ο εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ σχολείου και οικογένειας διαμορφώνει τον χώρο για πρόληψη και αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσκολιών και προβλημάτων. Ενδεικτικά, τα οφέλη της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας είναι μερικά από τα παρακάτω:

  • Ανάπτυξη θετικής στάσης και αντίληψης ως προς το σχολείο
  • Επίδειξη θετικότερων συμπεριφορών
  • Βελτίωση της σχολικής επίδοσης και των γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών
  • Ανάπτυξη θετικής αυτοεικόνας
  • Αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης

 

Συναντήσεις με την Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό

Σε αυτή την συνεργασία  συμβάλλει η Ψυχολόγος και η Κοινωνική Λειτουργός του σχολείου μας οι οποίες έχουν συναντήσεις μια φορά την εβδομάδα με γονείς του σχολείου.

Συναντήσεις γονέων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης

Οι εκπαιδευτικοί μας δέχονται τους γονείς μια φορά την εβδομάδα συγκεκριμένη μέρα και ώρα για να τους ενημερώσουν για την πρόοδο των παιδιών τους.

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου

 

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου.

Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας.

Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

  1. Διακοπή μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών Άρθρο 4 1.

Η δια ζώσης διδασκαλία αντικαθίσταται με την Τηλεκπαίδευση

  1. Τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία μπορεί να διακοπούν μέχρι δεκαπέντε (15) εργάσιμες ημέρες για αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών ή απρόβλεπτων καταστάσεων και γεγονότων, όπως ακραία καιρικά φαινόμενα, φυσικές καταστροφές, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Αντιπεριφερειάρχη αν πρόκειται για σχολικές μονάδες που ανήκουν στην ίδια περιφερειακή ενότητα.
  2. Διακοπή μαθημάτων πέραν των δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών είναι δυνατή μόνο με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και για τις αιτίες της προηγούμενης παραγράφου.
  3. Αν τα σχολεία δεν λειτουργήσουν για διάστημα μεγαλύτερο των δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών, το διδακτικό έτος μπορεί να παραταθεί για αντίστοιχο ή μικρότερο χρονικό διάστημα με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
  4. Τα μαθήματα στα δημοτικά σχολεία μπορεί να διακοπούν μέχρι τρεις (3) συνεχόμενες εργάσιμες ημέρες με απόφαση του οικείου Δημάρχου, εφόσον πρόκειται για σχολικές μονάδες που ανήκουν στον ίδιο δήμο και συντρέχουν συνθήκες που καθιστούν δυσχερή την πρόσβαση και

 

 

  1. Εγγραφές στην Α΄τάξη Άρθρο 7

Στο Δημοτικό Σχολείο εγγράφονται οι μαθητές που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία έξι (6) ετών και διαθέτουν Πιστοποιητικό Φοίτησης από το Νηπιαγωγείο.

Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι πέντε(25).

Από 2 έως 20 Μαρτίου  του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς / κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο δημοτικό σχολείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας:

α) βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο,

β) αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή,

γ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή και

δ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.

Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.

ε )εκπρόθεσμες εγγραφές στο δημοτικό σχολείο για λόγους ανωτέρας βίας γίνονται δεκτές με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή η εγγραφή πραγματοποιείται στο εγγύτερο της κατοικίας του μαθητή σχολείο στο οποίο υπάρχει κενή θέση.

  1. Μετεγγραφές μαθητών

Μετεγγραφές μαθητών από σχολείο σε σχολείο μπορεί να γίνουν ύστερα από αίτηση των γονέων/κηδεμόνων και εφόσον συντρέχουν οι ακόλουθοι λόγοι:

α) μετοίκηση της οικογένειας του μαθητή,

γ) σε περίπτωση που οι μαθητές μετακινούνται από μονοθέσιο, διθέσιο και τριθέσιο σε πολυθέσιο σχολείο εφόσον οι γονείς τους επιθυμούν τη μετακίνηση αυτή.

Αιτήσεις μετεγγραφής γίνονται δεκτές μέχρι τις 31 Μαΐου.

 

  1. Σχολική Περιφέρεια 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ

 Άρθρο 5

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΑΜΟΥ

Αυτή θα περιλαμβάνει το τμήμα , που έχει όρια με τα υπόλοιπα Δημοτικά Σχολεία τα εξής: Με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Σάμου Από την οδό που συνδέει την πλατεία Πυθαγόρα με την πλατεία Αγίου Νικολάου και συνεχίζει ανατολικά με την οδό 25ης Μαρτίου, μέχρι το τέλος της, όπου συναντάται με την οδό Ρόικου στην περιοχή ΜΑΝΑ, έχοντας στον τομέα του το βόρειο και βορειοδυτικό τμήμα της πόλης, προς την πλευρά των περιοχών ΚΑΤΣΟΥΝΙ, ΚΑΛΑΜΙ, ΚΟΤΣΙΚΑΣ και ΝΗΣΙ.

 

 

  1. Προγραμματισμός και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου
  2. Κατά τη διάρκεια της χρονικής περιόδου από 1 έως 10 Σεπτεμβρίου γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.

Οι ενέργειες αυτές αφορούν:

α) στην κατανομή τμημάτων/τάξεων στην περίπτωση που δεν έχει γίνει τον Ιούνιο και στην κατάρτιση του προγράμματος των εφημεριών,

β) στον ορισμό των εκπαιδευτικών οι οποίοι θα διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθώς και στον ορισμό των εκπαιδευτικών οι οποίοι θα φέρουν ανά ημέρα την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος,

γ) στη σύνταξη του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος

δ) στην κατάρτιση του ετήσιου ή του τριμηνιαίου προγραμματισμού των σχολικών δράσεων (όπως διδακτικές επισκέψεις, ημερήσια εκδρομή, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, εορταστικές εκδηλώσεις),

ε) στην ανάθεση εξωδιδακτικών αρμοδιοτήτων στο εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου,

στ) στην εποπτεία και στη διαχείριση της υλικοτεχνικής υποδομής,

η) στη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση κτιριακών και άλλων προβλημάτων που έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου,

θ) στον προγραμματισμό συνεδριάσεων του Συλλόγου Διδασκόντων και του Σχολικού Συμβουλίου, ι) στη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων και συναντήσεων με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του οικείου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Συντονισμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.),

ια) στη συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων του δημοτικού σχολείου αντίστοιχα, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, το Σχολικό Συμβούλιο, τη Σχολική Επιτροπή και φορείς της τοπικής κοινότητας,

ιβ) στη ρύθμιση λοιπών θεμάτων που εκκρεμούν (π.χ. εγγραφές, μετεγγραφές, σχολικά βιβλία) και οποιαδήποτε άλλη εργασία και ενέργεια είναι απαραίτητη σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

  1. Εφημερίες

 

Σχετικά με τις εφημερίες, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα υπ’ αριθμ. 79/2017, οι εφημερεύοντες, καθώς και το πρόγραμμα των εφημεριών ορίζεται από την οργανικότητα του σχολείου κατά την αρχή του σχολικού έτους.

Από εφημερία απαλλάσσονται ο Διευθυντής και ο υποδιευθυντής του σχολείου. Κατά την εφημερία, οι εφημερεύοντες επιτηρούν τους μαθητές και είναι υπεύθυνοι για εκείνους, μεριμνούν για την σωματική τους ακεραιότητα, για την καθαριότητα του σχολικού χώρου και οτιδήποτε έχει να κάνει με την υγεία και ασφάλεια των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί που συμπληρώνουν το ωράριό τους σε 2 τουλάχιστον σχολεία, κάνουν εφημερία στο σχολείο στο οποίο διδάσκουν περισσότερες ώρες. Για οποιαδήποτε αλλαγή στις εφημερίες, οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται στον διευθυντή της σχολικής μονάδας. Τονίζεται ότι υπεύθυνοι για την επιτήρηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των διδακτικών ωρών είναι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τις συγκεκριμένες ώρες. Δεν επιτρέπεται η αποχώρηση μαθητών πριν την λήξη του διδακτικού ωραρίου.

Στο σχολείο μας κάθε μέρα εφημερεύουν 3 εκπαιδευτικοί  και 2 εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης.

Οι εφημερεύοντες βρίσκονται ήδη στον σχολικό χώρο από τις 07:55 και μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι (στις 08:10), οπότε και η εξωτερική πόρτα του σχολείου κλειδώνεται.

Παραμένει κλειδωμένη και σε όλα τα διαλείμματα που πραγματοποιούνται ανάμεσα στις διδακτικές ώρες.

Η εφημερία τελειώνει στις 13:20, μετά την λήξη του πρωινού προγράμματος μαθημάτων.

  1. Ενημέρωση γονέων και παιδαγωγικές συναντήσεις

 

Κάθε τρίμηνο πραγματοποιούνται παιδαγωγικές συναντήσεις διδασκόντων και γονέων με στόχο την ενημέρωση των γονέων για τις επιδόσεις των μαθητών, για προβλήματα που προκύπτουν, την ανταλλαγή πληροφοριών, αλλά και την υιοθέτηση ή αλλαγή μεθόδων για την βελτίωση της μάθησης, της διδασκαλίας, για την περαιτέρω οργάνωση της σχολικής μονάδας, αλλά και την ανάπτυξη συνεργασίας ανάμεσα στις οικογένειες των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιούνται μετά από άδεια του Διευθυντή του σχολείου ή/και τον σύλλογο διδασκόντων, είτε εντός είτε εκτός διδακτικού ωραρίου. Στις συναντήσεις είναι δυνατή και η συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, μετά από πρόσκληση του Συλλόγου Διδασκόντων. Οι παιδαγωγικές συναντήσεις πραγματοποιούνται κάθε χρόνο ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου οι γονείς ενημερώνονται για το πρόγραμμα, για τις ώρες και μέρες επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς κάθε τάξης και γενικά για οτιδήποτε σχετίζεται με την αγωγή των μαθητών
  • Μία φορά τον μήνα, αφού λήξει το διδακτικό ωράριο και εντός του εργασιακού ωραρίου
  • Εντός δέκα (10) ημερών πριν λήξει το διδακτικό τρίμηνο ( 10 Δεκεμβρίου , 10 Μαρτίου), έτσι ώστε οι γονείς να ενημερωθούν για την πρόοδο των μαθητών, αφού λήξει το διδακτικό ωράριο και εντός του εργασιακού ωραρίου
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όταν συντρέχουν λόγοι μαθησιακών δυσκολιών ή προβλημάτων συμπεριφοράς των μαθητών. Σε αυτή την περίπτωση, ο εκπαιδευτικός της τάξης, ο διευθυντής, ο εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης, τους γονείς/κηδεμόνες, τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, αλλά και της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης του ΚΕΣΥ ή ΕΔΕΑΥ της περιοχής συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίλυση των προβλημάτων που παρουσιάζονται. Σε περίπτωση αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος:

Α) Η αλλαγή τμήματος γίνεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων

Β) Η αλλαγή σχολείου γίνεται με την σύμφωνη γνώμη και υπογραφή των γονέων ή των κηδεμόνων.

  1. Παρακολούθηση φοίτησης μαθητών

 

 

  1. Η φοίτηση των μαθητών στα δημοτικά σχολεία παρακολουθείται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρίζονται στο πληροφοριακό σύστημα το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
  2. Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο, ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου
  3. Εφόσον δεν επιλύεται το πρόβλημα της συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας με τις ενέργειες της παρ. 2 του παρόντος άρθρου αναζητείται ο μαθητής και η οικογένεια του μαθητή μέσω της αστυνομικής και της δημοτικής αρχής καθώς και της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.
  4. Στις περιπτώσεις που η ανωτέρω αναζήτηση δεν φέρει αποτέλεσμα, αναφέρεται η συστηματική και αδικαιολόγητη απουσία του μαθητή στον αρμόδιο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι ενέργειες που έχουν γίνει. Ο αρμόδιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναζητεί τον μαθητή σε όλα τα σχολεία της οικείας Διεύθυνσης
  5. Αν οι απουσίες του μαθητή του σχολείου υπερβαίνουν τις εκατό (100) ανά διδακτικό έτος, η εγγραφή στην επόμενη τάξη του Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου . Σε αντίθετη περίπτωση ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση στο σχολείο.
  6. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Ο Διευθυντής/η Διευθύντρια ή ο Προϊστάμενος/η Προϊσταμένη του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

  1. Καθήκοντα του Διευθυντή

α) Εκπροσωπεί το σχολείο σε όλες τις σχέσεις του με τους τρίτους.

β) Παραμένει στο σχολείο όλες τις εργάσιμες ώρες και είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής.

γ) Εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των Στελεχών Διοίκησης, είναι υπεύθυνος για την τήρησή τους και υλοποιεί τις αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων.

δ) Προωθεί, σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, το Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊστάμενο Γραφείου και τουςΣυντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, τη λειτουργία τμημάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης, Ενισχυτικής Διδασκαλίας, τάξεων υποδοχής, φροντιστηριακών τμημάτων, τμημάτων διευρυμένου ωραρίου, Ολοήμερου σχολείου και των λοιπών εκπαιδευτικών καινοτομιών και έχει την ευθύνη για την οργάνωση και τη λειτουργία αυτών.

ζ) Ενημερώνει το διδακτικό προσωπικό, τους γονείς και τους μαθητές, για την εκπαιδευτική πολιτική, τους στόχους και το έργο του σχολείου.

Έχει την ευθύνη συγκέντρωσης και αποστολής των στοιχείων εκκαθάρισης των αποδοχών του προσωπικού της σχολικής μονάδας στο Γραφείο ή τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Τροποποιήθηκε με την Αρ. 841/72/ΙΒ ΥΑ – ΦΕΚ 1180/2010)

ι) Έχει την παιδαγωγική ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο και για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

ια) Ενημερώνει τους νεοδιόριστους, τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις και τους χορηγεί αντίγραφα των βασικών νόμων, αποφάσεων και εγκυκλίων σχετικών με την εκπαίδευση.

ιγ) Είναι υπεύθυνος σε συνεργασία με τον Υποδιευθυντή, και τον αρμόδιο εκπαιδευτικό για την τήρηση της αλληλογραφίας του σχολείου και των πάσης φύσεως βιβλίων και εντύπων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.

ιδ) Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου.

ιε) Χορηγεί στο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό της σχολικής μονάδας που προΐσταται τις άδειες που προβλέπονται από τα άρθρα 48, 50 (ειδικές), 53 παρ. 6-7 (παρακολούθησης σχολικής επίδοσης), 54 (αναρρωτικές) και 60 (εξετάσεων) του Ν.3528/2007 (26 Α΄), όπως ισχύουν, ενημερώνοντας αμελλητί τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης. (Προστέθηκε με την υπ.αρ.Φ.353.1/26/153324/Δ1/25-09-2014/ΥΠΑΙΘ – ΦΕΚ

  1. Παρέχει στους διδάσκοντες συγκεκριμένες οδηγίες για να ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
  2. Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης. Στις περιπτώσεις που διδάσκοντες δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά τους και οι προσπάθειες του μένουν χωρίς αποτέλεσμα, ενημερώνει σχετικά το Σύλλογο των Διδασκόντων, το διοικητικό του Προϊστάμενο και τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Εφόσον, παρ΄ όλα αυτά, δεν υπάρξει αποτέλεσμα, αναφέρεται γραπτά στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Προϊστάμενο του Γραφείου.
  3. Ενημερώνεται για τους λόγους απουσίας του διδακτικού προσωπικού από το σχολείο και από τις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων και ενεργεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όταν συντρέχει λόγος.
  4. Είναι υπεύθυνος για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας από όλους τους εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας για τη συμπλήρωση αυτή ενημερώνει άμεσα τον Προϊστάμενο Γραφείου ή το Διευθυντή Εκπαίδευσης.
  1. Καθήκοντα εκπαιδευτικών
  2. Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων και των στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
  3. Προγραμματίζουν τη διδακτέα ύλη των μαθημάτων τους και συμμετέχουν στον γενικότερο προγραμματισμό δραστηριοτήτων της σχολικής μονάδας λαμβάνοντας υπόψη τους τις οδηγίες του ΥΠΕΠΘ, του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι.) και των Σχολικών Συμβούλων.
  4. Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  5. Συνεργάζονται με τους μαθητές, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  6. Συμμετέχουν υποχρεωτικά στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους..

6.. Ενημερώνονται από τον Διευθυντή του σχολείου και τηρούν τους νόμους, τα διατάγματα, τις αποφάσεις, τις οδηγίες και τις εγκυκλίους .