Τ.Π.Ε. Α΄- Β΄Δημοτικού: Δραστηριότητες 04 έως 08/05 και μια ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς

Οι παρακάτω επαναληπτικές δραστηριότητες είναι προαιρετικές και απευθύνονται σε μαθητές Α΄και Β΄Δημοτικού.

Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές μπορούν, με τη βοήθεια των γονιών, να ασχοληθούν από την σελίδα 4  έως και της σελίδα 8 (Κεφάλαιο 1ο – Χρήσεις Υπολογιστή και Κεφάλαιο 2ο – Βασικά Τμήματα του Υπολογιστή) του ψηφιακού βιβλίου που υπάρχει παρακάτω καθώς επίσης να κάνουν λήψη (download) του αρχείου ή να το εκτυπώσουν.


Αγαπητοί γονείς,

Στην σύγχρονη εποχή που διανύουμε κανένα διδακτικό αντικείμενο δεν περισσεύει. Παρόλα αυτά δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ακόμα σε “πρωτεύοντα” και “δευτερεύοντα” διδακτικά αντικείμενα. Ο κόσμος μας όμως είναι ένας υπέροχος συνδυασμός διαφορετικότητας.

Έτσι, δεν χρειάζεται να μας “φοβίζει” αν ένα παιδί για παράδειγμα έχει καλλιτεχνική διάθεση, μια τάση στη μουσική, τα εικαστικά ή τη θεατρική αγωγή. Αντίθετα χρειάζεται να το παροτρύνουμε να ασχοληθεί ακόμα περισσότερο με το αντικείμενο του ενδιαφέροντός του. Ανακαλύπτοντας την καλλιτεχνική του φύση, με οτιδήποτε κι αν ασχοληθεί το παιδί μελλοντικά, θα είναι ένας άνθρωπος ευτυχισμένος. Φανταστείτε τον Μότσαρτ ή τον Πικάσο να είχαν εγκλωβιστεί μόνο σε “πρωτεύοντα” διδακτικά αντικείμενα και ο κόσμος να μην είχε γνωρίζει ποτέ το έργο τους! 

Ας αναφερθούμε όμως τώρα στο μάθημα της Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) ή αλλιώς Πληροφορική. Το γεγονός ότι υπάρχει αυτή η ιστοσελίδα, ότι μπορείτε αυτή τη στιγμή να διαβάζετε αυτό το κείμενο και να επικοινωνούμε βασίζεται στην επιστήμη των υπολογιστών. Η εξ αποστάσεων εκπαίδευση που υλοποιούν όλα τα σχολεία της χώρας βασίζεται στην επιστήμη των υπολογιστών και των δικτύων. Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες, ψηφιακές πλατφόρμες και σύγχρονη τηλεκπαίδευση.

Παρόλα αυτά, αρκετοί εξακολουθούν να θεωρούν το 2020 την επιστήμη της πληροφορικής  δευτερεύουσας σημασίας! Επίσης, υπάρχουν πολλοί που αναγάγουν την επιστήμη των υπολογιστών στην χρήση παιχνιδιών ή μόνο στη χρήση συγκεκριμένων εφαρμογών (κειμενογράφος, παρουσιάσεις, διαδίκτυο) ή μεμονωμένων υπηρεσιών (π.χ. YouTube).

Από την εμπειρία μου στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μαθητών που έχω συναντήσει οι οποίοι δυστυχώς είναι τεχνολογικά αναλφάβητοι. Όχι μόνο δεν έχουν τη δεξιότητα να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή και το διαδίκτυο σε διδακτικά αντικείμενα, όπως φιλολογικά μαθήματα, φυσική, χημεία κλπ. αλλά στερούνται βασικών γνώσεων, κάνοντας αλόγιστη χρήση του υπολογιστή και του διαδικτύου. Στις επισημάνσεις αυτές έχω ακούσει πολλές φορές από γονείς εκφράσεις όπως “Το παιδί μου γνωρίζει πολύ καλά από υπολογιστές, μπαίνει στο Facebook και στο YouTube!”. 

Η επιστήμη των υπολογιστών βρίσκεται ήδη στην καθημερινότητα όλων μας, διασκέδαση, ενημέρωση, επικοινωνία, επαγγελματική ζωή. Είναι μια επιστήμη η όποια συνδέεται με το παρόν και το μέλλον της ζωής των παιδιών μας. Αποτελεί διδακτικό αντικείμενο πλέον σε όλες πανεπιστημιακές σχολές (θεωρητικών και θετικών επιστημών) αλλά και επαγγελματικά τη συναντάμε σε όλα τα πεδία αποτελώντας μια οριζόντια δεξιότητα. Αλλά εκτός όλων αυτών η υπολογιστική σκέψη μπορεί να καλλιεργήσει έναν αναλυτικό τρόπο σκέψης βοηθώντας στην αντιμετώπιση και την επίλυση προβλημάτων.

Ας ωθήσουμε λοιπόν τα παιδιά μας να προσεγγίσουν την επιστήμη των υπολογιστών όπως και κάθε διδακτικό αντικείμενο, ο συνδυασμός των οποίων οδηγεί στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.

Σας ευχαριστώ, ακολουθεί η δραστηριότητα της εβδομάδας.

Μανώλης Κουρμπετλής
Καθηγητής Πληροφορικής, Ειδικός Παιδαγωγός


Loader Loading…
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Λήψη